Zwiększ dochody firmy dzięki pozycjonowaniu sezonowemu

69
wyświetlenia

Niektóre branże cechują się sezonowością, inne natomiast mogą uzyskać dodatkowe przychody w konkretnych okresach, np. przed świętami, ważnymi wydarzeniami czy cyklicznymi eventami. Aby solidnie przygotować się do sezonu i zwiększyć w tym czasie dochody, warto rozpocząć pozycjonowanie sezonowe.

Sezonowość w różnych branżach

Sezonowość dotyczy rozmaitych branż. Z punktu widzenia e-commerce można wyróżnić m.in. stałe sezony aktywizujące duże grupy konsumentów, związane np. ze świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy, porami roku albo wydarzeniami okolicznościowymi, np. Walentynkami lub Dniem Kobiet. Istnieją też chwilowe mody wywołane pojawieniem się nowej potrzeby konsumentów, np. popularnego gadżetu bądź zabawki.

Na podstawie własnego doświadczenia oraz odpowiednich narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics czy Google Trends, możesz stwierdzić, czy w Twoim biznesie występuje sezonowość. Jeśli działasz w branży sezonowej, wykorzystaj ten potencjał, aby zdobyć nowych klientów i poprawić wyniki sprzedażowe. W osiągnięciu tego celu pomoże Ci starannie zaplanowana strategia pozycjonowania sezonowego.

Jak zaplanować pozycjonowanie sezonowe?

Pozycjonowanie sezonowe sprawdza się w przypadku wydarzeń i świąt, o których wiesz z wyprzedzeniem, dzięki czemu możesz się do nich odpowiednio przygotować i zawczasu podjąć stosowne działania marketingowe. Najlepszym rozwiązaniem jest systematyczne realizowane SEO i zintensyfikowanie działań przed gorącym okresem poprzez sezonowe pozycjonowanie.

Na przynajmniej 2-3 miesiące przed szczytem sezonu warto zaplanować i podjąć szereg działań zwiększających widoczność marki w internecie. Podstawą jest opracowanie listy okolicznościowych fraz kluczowych, a następnie ich pozycjonowanie w sieci. Wykorzystaj do tego celu profesjonalny content marketing. Sprawdź, jakie treści należy napisać, zredagować lub zaktualizować, a następnie określ sposoby dystrybucji treści i miejsca pozyskiwania linków zwrotnych. Przygotowując się do szczytu sezonu, zastanów się także, czy nie potrzebujesz stron typu landing page, aby wypromować frazy okolicznościowe. Pozycjonowanie strony sezonowej pozwoli Ci skierować potencjalnych konsumentów realnie zainteresowanych produktem lub usługą na specjalnie stworzoną do tego celu witrynę, a w efekcie poprawić sprzedaż. Opracuj politykę cenową, promocje i rabaty, aby zachęcić użytkowników do skorzystania z Twojej oferty. Koniecznie zadbaj o wydajność serwisu, żeby przy dużym ruchu witryna funkcjonowała płynnie i niezawodnie. Sprawdź ważność certyfikatu SSL, wyeliminuj błędy w optymalizacji strony oraz popraw jej użyteczność.

Pozycjonowanie strony sezonowej to niełatwe zadanie, wymagające dużej wiedzy, znajomości narzędzi oraz bogatego doświadczenia. Dlatego, jeśli chcesz mieć pewność prawidłowego i przede wszystkim skutecznego zrealizowania SEO sezonowego, zaufaj specjalistom. Agencja Artefakt z Wrocławia od wielu lat z sukcesem pomaga firmom z różnych branż w uzyskaniu najlepszych wyników sprzedażowych przed świętami oraz innymi ważnymi wydarzeniami okolicznościowymi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ