WFM,”Szlakiem alpejskich przełęczy”-Jezioro Garda, plaża i wodospady(8)

403
wyświetlenia

Kolejny dzień wyprawy. Niestety połowa przygody już za nami. Ale kolejna czeka na nas za następnym zakrętem. Dzisiejszy dzień miał upłynąć na odpoczynku nad brzegiem jeziora GARDA. Jednak motocyklowa pasja, podsycona opowieściami poznanych na kempingu rodaków, zwiedzających okolice jeziora na motocyklach, wzięła górę.

O wiele później niż zwykle, w południe ruszyliśmy w krótką, ale cudownie zapowiadającą się podróż. Naszym pierwszym celem był wodospad CROTTA CASCATA VARONA. Przez tysiące lat woda drążyła skały tworząc pionowy tunel wysoki na 100 m, podświetlany w wielu punktach na różne kolory. Huk wody, kolory podświetleń oraz refleksy na kroplach wody, wypełniających cały wąwóz, robią piorunujące wrażenie. Droga pod górę
zaaranżowana była pięknymi obsadzeniami roślinnymi. A wokoło słychać było piękną, spokojną muzykę. Taki relax, dla ciała i ducha.
Następnie wspięliśmy się do miejscowości TENNO. Gdzie, otoczone dookoła szczytami, znajduje się prze urocze niewielkie jeziorko o karmazynowej wodzie.
Cieszyliśmy oczy tym cudnym widokiem przez dłuższą chwilę . Aby następnie udać się śladem DANIELA CRAIGA z filmu “JAMES BOND – HOTEL PARADISO” ujęcia do filmy kręcone były na drodze i w tunelach którymi jechaliśmy oraz w hotelu PARADISO który szczyci się również tarasem widokowym znajdującym się nad urwiskiem 350 M nad lustrem jeziora GARDA. Ta wysokość zapiera dech w piersiach i wiele osób miało problem z podejściem do okalającej taras balustrady.
Na tymże tarasie delektowaliśmy się włoską kawą i słodkimi deserami, patrząc na panoramę jeziora i spinające go w ryzach gór.
Niestety nadszedł czas powrotu i trzeba było wracać na pole namiotowe gdzie czekał.na nas ciepły posiłek i zaczęliśmy planować kolejny dzień wyprawy.

Inf Tomasz Wiśnia Wiśniewski red Piotr Stróżyk

Poprzednie:
1. Początek wyprawy
2. Kotlina Kłodzka
3. Jezioro Faak am See
4. Zlot fanów Harley Davidson
5. Przez Słowację…
6. 9 włoskich przełęczy …